preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Mihanovića Osijek

Login

 

Anketa
Bavite li se sportom?





Česta pitanja
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
Kalendar
« Srpanj 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Novosti
Knjige
03.07.2020. 02:00
Ona - Poezija
Pišući o svakodnevici, o ljubavnim odnosima, bračnim ulogama, o žudnji, privrženosti, seksualnosti, čekanju i nerazumijevanju, autorica britkim, ponekad gotovo brutalnim jezikom demontira patologiju jednoga vremena koje, iako suvremeno i tehnološki napredno, na svjetonazorskoj, emotivnoj i socijalnoj razini nerijetko ostaje duboko konzervativno, skučeno i nehumano. Lirski glas koji zatječemo u zbirci Ona glasan je i odriješit ženski glas koji se ne libi reći ,,popu pop, a bobu bob", ali isto tako, u nizu pjesama, i stiliziran muški glas. U oba slučaja riječ je o iskazima koje odlikuje beskompromisnost u leksiku, tematici, a nerijetko i izrazu. Iako je najveći dio pjesama obilježen osobnim, subjektivnim tonom koji referira na doživljajni kontekst suvremene, osvještene žene, u njihovoj se motivici, a ponekad i kao glavna tema (najbolji primjer je pjesma Žena koju nitko nije poznavao , po kojoj nosi naslov prvi od dvaju ciklusa zbirke) razaznaju oni problemi i situacije koji, ako i nisu dio naših osobnih života, čine društveni kontekst u koji smo uronjeni, koji upoznajemo kroz živote naših bližnjih ili putem medija (mizoginija, obiteljsko nasilje, socijalna neravnopravnost, teror materijalizma i uspjeha, otuđenje, izolacija, usamljenost). (Andrijana Kos-Lajtman)   Izdavač/Distributer: Durieux Godina izdanja: 2020 Autor: Jovana Nastasijević Cijena: 63,00 kn Broj stranica: 79 Uvez: meki

03.07.2020. 02:00
Šutnja bijeloga grada - Proza
U prvom romanu Trilogije bijeloga grada inspektor Unai López de Ayala zvan Kraken kreće tragom okrutnih ritualnih ubojstava koja potresaju baskijski grad Vitoriju. Uvijek dva tijela. Muško i žensko, s rukom na obrazu onoga drugog, gotovo kao dodir utjehe. Tako je bilo prije dvadeset godina, a tako je i danas, koji dan prije nego što iz zatvora treba izaći čovjek koji je za ubojstva osuđen - nekoć slavljen, a danas omražen, briljantni arheolog Tasio Ortiz de Zárate. Pred inspektorom Ayalom, mladom zvijezdom vitorijske policije, težak je zadatak: otkriti kako je Tasio nastavio ubijati iz zatvora, ili pronaći ubojicu zbog kojega je junak Krakenova djetinjstva u tamnici dva desetljeća proveo nevin. Ali, je li itko nevin u priči koju u sebi skriva Šutnja bijeloga grada ? U mističnoj atmosferi Baskije, slijedeći trag krvi, koji od drevnih dolmena i keltskih nalazišta vodi do Stare katedrale i velebnih palača Vitorije - ovaj triler furiozna tempa hvata nas u svoju mrežu i ne dopušta nam da predahnemo. Mogu li se okajati grijesi iz prošlosti? Može li se u srce tame dospjeti slijedeći let pčele? I ima li odatle povratka? Međunarodni bestseler Šutnja bijeloga grada Eve García Sáenz de Urturi napet je, elegantan krimić u kojemu se mitologija i legende, arheologija i obiteljske tajne miješaju sve do vrtoglavog raspleta koji će vas zateći nespremne. Sa španjolskog prevela Silvana Roglić . Izdavač/Distributer: Fraktura Godina izdanja: 2020 Autor: Eva García Sáenz de Urturi Cijena: 149,00 kn Broj stranica: 487 Uvez: meki

03.07.2020. 02:00
Ovo vrijeme sada - Proza
Maleni događaji, treptaji sjećanja i smiraj sadašnjeg trenutka, fragmenti prijateljevanja, Sarajevo kao izbor, kao mjesto početka i mjesto povratka, grad kao čvrsta i nestabilna točka, sve su to tkanja oko kojega se množe priče, oko kojega se iznova rađa jezik u prozama Semezdina Mehmedinovića . Bilo da se radi o susretu s Márquezom u baru u Washingtonu ili o ženi koja donosi ogledalo kao svoj eksponat za neobičnu izložbu u kultnom prijeratnom sarajevskom kafiću, svaka epizoda uvijek je duboko intimna, promišljena, zaokružena, a istodobno nedovršena kakav je i život sam. Rekreiranje razglednica za Aleša, gledanje nogometne utakmice, kava u ugodnom društvu, igranje partije šaha u muzeju književnosti, užitak u pogledu na hercegovačko nebo, selidba knjiga s kraja na kraj Sjedinjenih Država, sve su to priče koje tvore Ovo vrijeme sada - vrijeme prošlo, sadašnje, buduće. Ovo vrijeme sada vrijeme je koje izabiremo da bismo doživjeli sebe same, da bismo osjetili vlastitu intimu, da bismo otkrili duboko skrivene iskrice koje nas čine čovjekom. Ovo vrijeme sada knjiga je potrage, sjećanja i osjećaja, knjiga u kojoj se vrhunska proza i poezija spajaju u neodvojivo jedno. Izdavač/Distributer: Fraktura Godina izdanja: 2020 Autor: Semezdin Mehmedinović Cijena: 139,00 kn Broj stranica: 251 Uvez: tvrdi

03.07.2020. 02:00
Kazalište za narod: Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu 1945. - 1955. - Publicistika
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu već je gotovo dva stoljeća naša središnja kulturna institucija, lakmus-papir ne samo kulture već i društva i politike. Novo razdoblje za kazalište počinje odmah nakon Drugoga svjetskog rata, 10. svibnja 1945. kada Kazališna trupa narodnog oslobođenja Hrvatske na čelu s prvacima zagrebačkoga HNK-a, koji su se pridružili partizanskoj borbi, kreće u obnovu kazališne djelatnosti. Kazalište za narod knjiga je koja se bavi ulogom HNK-a u prvom desetljeću po završetku Drugoga svjetskog rata, u vremenu obnove, ali i mnogih prijepora, u doba kulturnoga lutanja od želje da se prati socrealizam sovjetskoga tipa do suvremenoga europskog kazališta. Vrijeme je to zanosa i poleta kada se osnivaju mnogobrojna nova kazališta i kulturne institucije. Doba u kojemu se upravo kroz potrebe HNK-a u Zagrebu otvaraju mnoge umjetničke škole, među njima i Akademija dramske umjetnosti. Kazalište i kulturu općenito obilježile su snažne intendantske osobnosti Ive Tijardovića , Marijana Matkovića i Ferdinanda Nanda Roje , ali i odvajanje od matičnoga kazališta skupine mladih glumaca na čelu s redateljem Brankom Gavellom. Snježana Banović minuciozno, s mnogo detalja, a istovremeno čitko i pregledno opisuje mijene koje doživljavaju HNK i hrvatsko glumište. Kazalište za narod nije samo povijest kazališta od prvih poratnih izvedbi posvećenih revoluciji do senzacionalnoga gostovanja u Londonu 1955., već je prije svega povijest vremena i ljudi u njemu - glumaca, redatelja, političara - koji su stvarali i utemeljili našu suvremenu scenu, a kroz čije se sudbine prelama i naše današnje vrijeme. "Autorica pritom objektivno i nepristrano sučeljava posve različita viđenja istih događaja, pokazuje posve različite vizure poraženih i pobjednika, sjećanja ili svjedočenja onih koji novo kazalište u tom vremenu doživljavaju kao ostvarenje svojih snova i onih koji na takvo kazalište s prijezirom gledaju kao na vulgarnu karikaturu uzvišene građanske umjetnosti u jednoj nacionalnoj ustanovi." (Darko Lukić) "Osim svoje neposredne vrijednosti knjiga ima i ulogu 'svjetionika' i 'putokaza' budućim istraživačima jer daje odlične smjernice kako istraživati i pisati o složenim, intrigantnim i kontroverznim temama iz (hrvatske) povijesti. Knjiga Snježane Banović u punom smislu riječi pokazuje kako bi trebalo izgledati suočavanje s prošlošću. Umjesto ideologiziranog, tendencioznog i selektivnog pristupa, prošlost treba sagledavati u svim aspektima, ukazujući i poštujući sve pozitivne prakse i posljedice, ali istovremeno naglašavajući i sve one negativne primjere i tendencije." (Hrvoje Klasić) Izdavač/Distributer: Fraktura Godina izdanja: 2020 Autor: Snježana Banović Cijena: 299,00 kn Broj stranica: 872 Uvez: tvrdi

03.05.2020. 02:00
Kritika u tranziciji - Pojmovnik kritike vizualnih umjetnosti - Publicistika
Da li je umetnička kritika na izdisaju, kako se već godinama čini, ili je samo u procesu tranzicije koji je uslovljen promenama u medijskoj oblasti, digitalnim bumom, ali i transformacijama u samom polju savremenih vizuelnih umetnosti? Da li je reč samo o prolaznoj krizi ili o ozbiljnom hroničnom stanju koje će kad-tad postati akutno ili se zapravo radi upravo o suprotnom - o demonstraciji žilavosti i otpornosti umetničke kritike prema svim izazovima sa kojima se suočava danas? Ova publikacija nema ambiciju da pruži decidirane odgovore na ova pitanja, jer ih zapravo i nema. Već sam naslov ove publikacije, Pojmovnik kritike vizuelnih umetnosti , umesto ranije uobičajene upotrebe termina likovna kritika, ukazuje na promene koje su se dogodile u umetničkom svetu. Ujedno, radikalno je izmenjen, naročito ubrzano poslednjih godina, i prostor umetničke kritike. Sve što se tiče medijskog izdavaštva je u rapidnom procesu promena, pa i umetnička kritika deli tu sudbinu. Ako stari dobri umetnički časopisi i kulturne rubrike umiru polako ali sigurno, pitanje je i šta zauzima njihovo mesto, zašto i kako. Umetnička kritika svakako se ne može danas posmatrati u tradicionalnom smislu, ni u pogledu autora, niti u smislu sadržaja ili forme. Naposletku, pojedini savremeni umetnici i sami se bave kriticizmom kao delom umetničke prakse. Pitanjima tranzicije likovne kritike i pojedinim specifičnim aspektima njene pojavnosti danas bave se i tekstovi u Pojmovniku . Slovenska teoretičarka Kaja Kraner piše o fenomenologiji kritike, srpska kustosica i teoretičarka Maja Ćirić o institucionalnoj kritici u vizualnim umjetnostima, bugarski teoretičar Stanimir Panayotov o feminističkoj kritici i queeru, srpska urednica u kulturi Vesna Milosavljević o novim medijima kritike, hrvatska kustosica i teoretičarka Vesna Vuković o umjetnosti i politici, a hrvatski dizajner, autor i kritičar Bojan Krištofić o kritici i neformalnom obrazovanju. Tekstove Kaje Kraner i Stanimira Panayotova prevela je s engleskog, lektorirala i uredila Miona Muštra . Publikaciju je dizajnirao Zoran Đukić . Knjigu preuzmite na linku . Publikacija je nastala u suradnji partnerskih organizacija Kurziv i Kulturtreger (Zagreb), SCCA - Ljubljana, SEEcult.org (Beograd) i Kontrapunkt (Skopje). Na temelju svog dugogodišnjeg rada u polju kritike napravili smo seriju pojmovnika o kritici u različitim umjetničkim poljima. Termin pojmovnika pritom ima ironičnu notu: cilj nije ograničiti kritiku na korpus kanonskih pojmova ni fiksirati apsolutno znanje o tim pojmovima, nego postaviti pojmove kao početne točke za bavljenje suvremenom kritikom. Tekstovi ne određuju što taj "pojam" jest, nego koje sve staze, stranputice, slijepe ulice i horizonte otvaraju pojedini aspekti umjetničke kritike u regiji. Publikacija je nastala uz podršku Zaklade Kultura nova u sklopu projekta Svijet oko nas - Metamorfoze pojma kritike . Također je dio programa Kritika - jučer, danas, sutra koji se realizira uz podršku Ministarstva kulture RH i Grada Zagreba. Izdavač/Distributer: Booksa i Kurziv Godina izdanja: 2019 Autor: Miha Kelemina i Vesna Milosavljević, Lujo Parežanin i Elena Veljanovska (ur) Cijena: kn Broj stranica: 160 Uvez: meki

03.06.2020. 02:00
Izokrenuti durbin - Publicistika
Izokrenuti durbin , knjiga u autofikcionalnim i esejističkim dionicama, govori na temu rata i mira u književnosti, od Crnjanskog i Babelja, Krleže i Krausa, dadaista i nadrealista, preko Holokausta i Gulaga, do Trnopolja i Keraterma, ratnog Sarajeva i Srebrenice. Zaokupljena je pitanjima tzv. druge generacije u BiH nakon devedesetih - je li moguće osvojiti mir poslije rata u književnosti, je li moguć rat u književnosti usred mira, šta može poezija pred uništenjem i šta može uništenje pred poezijom, koliko angažmana je dovoljno književniku i koliko književnosti treba angažovaniku itsl. Gledajući daleko u budućnost, knjiga postavlja pitanje kada će se u književnosti prevazići ratni grč i nad grobnicama početi pjevati bezazleno, po nonšalansu, u mirnodopskom ritmu, ako ikada. Zbirku preuzmite ovdje . Časopis (sic!) pratite na Facebooku .   Izdavač/Distributer: (sic!) Godina izdanja: 2020 Autor: Mirnes Sokolović Cijena: / kn Broj stranica: 282 Uvez: /

Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
preskoči na navigaciju