2008-10-30 00:00:00 Škola bez nasilja
Ovim putem zahvaljujem učenicima, roditeljima i učiteljima koji su odvojili svoje slobodno vrijeme i razgovarajući s predstavnicima UNICEF-a iskreno iznijeli svoje mišljenje o stanju nasilja u našoj školi. Naša škola se 2005. godine uključila u UNICEF-ov projekt „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“ te stekla priznanje „Škola bez nasilja“. U tom periodu, svi učenici i učitelji prošli su kroz niz radionica na kojima se učilo i raspravljalo o raznim oblicima nasilja i načinima njegovog sprječavanja. Uvjet za stjecanje priznanja bio je ispuniti UNICEF-ove kriterije, a neki od njih su sljedeći: 1. Određivanje razrednih vrijednosti, pravila i posljedica 2. Dežurstva učitelja u školskim prostorima 3. Primjena restitucije i protokola o postupanju 4. Obrade teme zlostavljanja putem redovnog nastavnog programa i na satu razrednog odjela (u planu, programu i svakodnevici škole) 5. Kontinuirana edukacija svih učitelja, razrednika i drugih djelatnika škole 6. Suradnja s roditeljima, lokalnom zajednicom i institucijama koje se bave zaštitom djece 7. Primjena upitnika za roditelje o njihovom znanju o slučajevima zlostavljanja 8. Ispitivanje vršnjačkog zlostavljanja (primjena upitnika za učenike)… Sada, tri godine iza provođenja projekta, uključili smo se u obnovu statusa te ponovno prošli kroz UNICEF-ovu proceduru koja je uključivala, osim gore navedenog, i razgovor četiri predstavnika UNICEF-a u tzv. Fokus grupama s učenicima, učiteljima i roditeljima, njihov obilazak učionica i cijele škole te razgovor s ravnateljem i stručnim suradnicima (pedagoginja, defektologinja i psihologinja) i uvid u školsku dokumentaciju. Uvidom u rezultate upitnika za učitelje, popunjenom tijekom lipnja 2008. godine (28 učitelja), dobivaju se sljedeći podaci: · Većina učitelja, tj. 63% se osjeća kompetentno u odnosu na pojavu nasilja.
· Najveći broj učitelja, 78% procijenio je da su im učenici skrenuli pozornost na učenika koji trpi zlostavljajuće ponašanje samo 2-5 puta tijekom protekle šk. godine, 14,28% učitelja za tako nešto čuju jednom mjesečno, 7,14% učitelja su to jednom čuli protekle šk. godine, dok se za jednom tjedno i svakodnevno nije izjasnio niti jedan učitelj.
· Učitelji su procjenjuju da je najčešći oblik zlostavljanja- rangirano od 1 (najčešći oblik) do 9 (najrjeđi oblik): 1. Nazivanje pogrdnim imenima, ismijavanje i zadirkivanje na bolan način 2. Zanemarivanje i isključivanje iz vršnjačkog kruga prijatelja 3. Laganje i odvraćanje ostalih učenika od djeteta 4. Uzimanje osobnih stvari i njihovo uništavanje 5. Nazivanje pogrdnim imenima vezanim za porijeklo (vjera, etnička ili soc. pripadnost) 6. Pokazivanje prostih gesti, komentari ili uvrede sa seksualnom konotacijom 7. Udaranje, batinanje 8. Iznuđivanje/uzimanje novca 9. Prijetnje i prisiljavanje na neželjene radnje · Na pitanje o uključenosti roditelja u rješavanje problema vršnjačkog nasilja, učitelji su dali sljedeće odgovore: a) nisu uključeni 7,14% učitelja b) povremeno su uključeni 42,85% c) potpuno su uključeni 50,00% koordinatorica projekta, psihologinja silvija Mihaljević listopad 2008.
|
Osnovna škola Antuna Mihanovića Osijek |