« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Od 24.siječnja 2011. u OŠ Antuna Mihanovića u svim odjelima razredne nastave učiteljice uz superviziju defektologinje provode terapiju glazbom - Slušni integracijski trening
Terapija će se provoditi 16 tjedana, od 24. siječnja 2011. do 21. svibnja 2011.
Pozitivni učinci terapije glazbom:
Koristeći mjerni instrument za evaluaciju uspješnosti terapije 2007. godine napravljeno je istraživanje u 2. razredima naše škole.
OPIS UZORKA ISPITANIKA:
eksperimentalni uzorak: 20 djece sa ili bez teškoća koja su bila uključena u terapiju glazbom (SLUŠNI INTEGRACIJSKI TRENING) učenici 2. b razreda OŠ Antuna Mihanovića, Osijek;
kontrolni uzorak: 17 djece bez teškoća (učenici 2. a razreda OŠ Antuna Mihanovića, Osijek); koja nisu bila uključena u terapiju ali su pomoću upitnika također procijenjena u prvoj vremenskoj točki i drugoj vremenskoj točki koja se poklapala sa završetkom glazbene terapije.
Mjerni instrument za evaluaciju uspješnosti terapije
Sastoji se od 25 pitanja na koja su roditelji uz pomoć terapeuta-defektologa procjenjivali sposobnosti svoga djeteta. Isti upitnik je ispunjavan i na kraju terapije kako bi se mogle usporediti razlike u odgovorima.
Na svako pitanje ponuđeno je pet mogućih odgovora a roditelj se sugeriralo da zaokruži odgovor koji najbolje odgovara trenutnim sposobnostima djeteta.
U postupku statističke obrade odgovori su bodovani na slijedeći način:
ponuđeni odgovori i bodovanje:
jako loše 1
loše 2
osrednje 3
dobro 4
jako dobro 5
Rezultati terapije:
Odgovori na početku i kraju provedenog ispitivanja podvrgnuti su testu za ispitivanje značajnosti razlika između početnog i završnog procjenjivanja upitnikom.
na svim pitanjima iz upitnika došlo je do poboljšanja u procjeni (ocjene na odgovorima su više nakon terapije). Od toga, na 12 odgovora dobiveni su statistički značajno bolji rezultati na kraju terapije u odnosu na početak terapije (ovi su odgovori ispisani plavom bojom u tablici).
REZULTATI ZA DJECU KOJA SU BILA PODVRGNUTA TERAPIJI GLAZBOM
|
PITANJA IZ UPITNIKA ZA EVALUACIJU |
Prije terapije |
Nakon terapije |
6. |
Kako dijete emocionalno reagira (podnosi frustraciju) kada mu se nešto s opravdanim razlogom zabrani/uskrati |
2.70 |
3.32 |
10. |
Kakav je rječnik (količina riječi) |
4.15 |
4.45 |
11. |
Kako dijete prepričava priču? |
38.0 |
4.15 |
12 |
Kako dijete crta, boja? |
32.5 |
36.0 |
13. |
Kakva je lateralizacija (izdiferenciranost dominantne ruke)? |
38.5 |
43.0 |
17. |
Kakva je sposobnost čitanja? |
37.0 |
41.0 |
18. |
Kakva je sposobnost analize i sinteze? |
35.0 |
40.0 |
21. |
Kakva je opća pažnja (npr. za vrijeme neke odgojne ili edukativne aktivnosti)? |
33.5 |
39.5 |
22. |
Kakva je smirenost i koncentracija (npr. za vrijeme neke odgojne ili edukativne aktivnosti)? |
32.5 |
38.0 |
23. |
Kakve su opće sposobnosti da dijete prati svakodnevni rutinski rad u centru/školi ili vrtiću? |
37.0 |
40.0 |
25. |
Kakav je glazbeni sluh (mogućnost pjevanja i prepoznavanja određene visine tona)? |
36.0 |
40.0 |
ZAKLJUČAK
Ovaj je eksperiment pokazao da glazbena terapija povoljno utječe na razvoj različitih sposobnosti djeteta, podjednako kod djece s teškoćama u učenju ili razvoju kao i kod djece bez teškoća. Kod djece koja nisu bila podvrgnuta slušnom integracijskom treningu nije došlo do značajnog pozitivnog pomaka niti na jednom segmentu iz upitnika a nakon proteka perioda u kojem je eksperimentalna skupina djece bila podvrgnuta glazbenoj terapiji.
prof. rehabilitator
Sanda Zlatarić