preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Mihanovića Osijek

Login

 

Anketa
Bavite li se sportom?





Česta pitanja
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Oglasna ploča
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Defektolog

 Od 24.siječnja 2011. u OŠ Antuna Mihanovića u svim odjelima razredne nastave učiteljice uz superviziju defektologinje provode terapiju glazbom - Slušni integracijski trening

 Terapija će se  provoditi 16 tjedana, od 24. siječnja 2011. do 21. svibnja 2011.

 Pozitivni učinci terapije glazbom:

  • poboljšanje osjećaja vitalnosti i samopouzdanja
  • smanjenje osjećaja umora i stresa
  • poboljšanje relaksacije i smanjenje anksioznosti
  • povećanje kreativnosti i mentalnih sposobnosti 
  • povećanje energije i učinkovitosti u radu
  • poboljšanje koncentracije i sposobnosti učenja 
  • smanjenje teškoća kod poteškoća u učenju koji su posljedica poremećaja pažnje (ADD) ili disleksije
  • poboljšanje ponašanja i komunikacijskih problema kod djece 
  • poboljšanje kvalitete glasa i govora
  • poboljšanje sna i uklanjanje nesanice
  • poboljšanje sposobnosti slušanja kod osoba s oštećenjima sluha zbog buke ili starosti 
  • smanjenje tinitusa 
  • poboljšanje osjeta ravnoteže kod pacijenata s Meniere-vom bolešću

 

Koristeći mjerni instrument za evaluaciju uspješnosti terapije 2007. godine napravljeno je istraživanje u 2. razredima naše škole.

OPIS UZORKA ISPITANIKA:

eksperimentalni uzorak: 20 djece sa ili bez teškoća koja su bila uključena u terapiju glazbom (SLUŠNI INTEGRACIJSKI TRENING) učenici 2. b razreda OŠ Antuna Mihanovića, Osijek;

kontrolni uzorak: 17 djece bez teškoća (učenici 2. a razreda OŠ Antuna Mihanovića, Osijek); koja nisu bila uključena u terapiju ali su pomoću upitnika također procijenjena u prvoj vremenskoj točki i drugoj vremenskoj točki koja se poklapala sa završetkom glazbene terapije.

Mjerni instrument za evaluaciju uspješnosti terapije

Sastoji se od 25 pitanja na koja su roditelji uz pomoć terapeuta-defektologa  procjenjivali sposobnosti svoga djeteta. Isti upitnik je ispunjavan i na kraju terapije kako bi se mogle usporediti razlike u odgovorima.

Na svako pitanje ponuđeno je pet mogućih odgovora a roditelj se sugeriralo da zaokruži odgovor koji najbolje odgovara trenutnim sposobnostima djeteta.

U postupku statističke obrade odgovori su bodovani na slijedeći način:

ponuđeni odgovori i bodovanje:

jako loše 1

loše 2

osrednje 3

dobro   4

jako dobro 5

Rezultati terapije:

Odgovori na početku i kraju provedenog ispitivanja podvrgnuti su testu za ispitivanje značajnosti razlika između početnog i završnog procjenjivanja upitnikom.

 

  1. eksperimentalni uzorak:

na svim pitanjima iz upitnika došlo je do poboljšanja u procjeni (ocjene na odgovorima su više nakon terapije). Od toga, na 12 odgovora dobiveni su statistički značajno bolji rezultati na kraju terapije u odnosu na početak terapije (ovi su odgovori ispisani plavom bojom u tablici).

 

REZULTATI ZA DJECU KOJA SU BILA PODVRGNUTA TERAPIJI GLAZBOM

 

 

 

 

PITANJA IZ UPITNIKA ZA EVALUACIJU

Prije terapije

Nakon

terapije

6.

Kako dijete emocionalno reagira (podnosi frustraciju) kada mu se nešto s opravdanim razlogom zabrani/uskrati

2.70

3.32

10.

Kakav je rječnik (količina riječi)

4.15

4.45

11.

Kako dijete prepričava priču?

38.0

4.15

12

Kako dijete crta, boja?

32.5

36.0

13.

Kakva je lateralizacija (izdiferenciranost dominantne ruke)?

38.5

43.0

17.

Kakva je sposobnost čitanja?

37.0

41.0

18.

Kakva je sposobnost analize i sinteze?

35.0

40.0

21.

Kakva je opća pažnja (npr. za vrijeme neke odgojne ili edukativne aktivnosti)?

33.5

39.5

22.

Kakva je smirenost i koncentracija (npr. za vrijeme neke odgojne ili edukativne aktivnosti)?

32.5

38.0

23.

Kakve su opće sposobnosti da dijete prati svakodnevni rutinski rad u centru/školi ili vrtiću?

37.0

40.0

25.

Kakav je glazbeni sluh (mogućnost pjevanja i prepoznavanja određene visine tona)?

36.0

40.0

 

 

 

  • B) kontrolni uzorak: nije došlo do statistički značajnog poboljšanja niti na jednom pitanju iako su u završnom ispitivanju svi odgovori bili blago pozitivniji.

ZAKLJUČAK

Ovaj je eksperiment pokazao da glazbena terapija povoljno utječe na razvoj različitih sposobnosti djeteta, podjednako kod djece s teškoćama u učenju ili razvoju kao i kod djece bez teškoća. Kod djece koja nisu bila podvrgnuta slušnom integracijskom treningu nije došlo do značajnog pozitivnog pomaka niti na jednom segmentu iz upitnika a nakon proteka perioda u kojem je eksperimentalna skupina djece bila podvrgnuta glazbenoj terapiji.

 

 

prof. rehabilitator

Sanda Zlatarić



 PLES PISANJA.doc
 REHABILITACIJA PUTEM POKRETA.doc
 TERAPIJSKO JAHANJE.doc

preskoči na navigaciju