« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U ispitivanju je sudjelovalo 213 učenika naše škole, 75 roditelja i 31 učitelj.
Prema rezultatima ankete u slobodno vrijeme računalo koristi 68% učenika, 27% roditelja i 29% učitelja a od toga se 82% učenika, 77% roditelja i 74% učitelja samostalno i odlično služi računalom.
Što radimo na internetu?
UČENICI |
RODITELJI |
UČITELJI |
1.Tražim zabavne sadržaje |
1.Tražim literaturu za unapređenje posla |
1. Tražim literaturu
|
2. Dopisivanje s prijateljima |
2.Dopisivanje s prijateljima |
2.Dopisivanje s prijateljima/kolegama |
3. Stranice za druženje
(Facebook i sl.) |
3. Tražim zabavne sadržaje |
3. Zabava |
4.Tražim sadržaje za pomoć u DZ |
4. Stranice za druženje (Facebook i sl.) |
4. Čitanje blogova |
5.Tražim dodatnu literaturu |
5.Posjećivanje foruma i chatanje |
5. Stranice za druženje (Facebook i sl.) |
6. Posjećivanje foruma i chatanje |
6.Čitanje blogova |
6. Forum i chatanje |
7.Čitanje blogova |
|
|
8. Posjećujem stranice za odrasle |
|
|
ŠTO JE S NASILJEM?
20% učenika 1-3 puta u nekoliko mjeseci doživljava nasilje.
Na pitanje Kome bi rekao da ti se dogodi elektorničko nasilje?
55% učenika reklo bi prijateljima, 42% reklo bi roditeljima, 53% sigurno NE BI REKLO RAZREDNIKU i 50% učenika misli da ne bi pokazale odrasloj osobi.
Sa izjavom Zabavno je nekome slati uznemirujuće poruke 20% učenika se slaže ili su neodlučni, a njih 32% se slaže s ovom tvrdnjom Ako nekoga zlostavljaš putem interneta, lakše se izvučeš jer nitko ne zna tvoj ID.
ŠTO BI UČINILI UČITELJI U SITUACIJAMA ELEKTRONIČKOG ZLOSTAVLJANJA?
75% učitelja bi reagiralo na različite načine:
1.Savjetovao bih da više ne posjećuje tu stranicu
2.Potražio bih da vidim što piše
3.Posavjetovao sa stručnim suradnikom
4. Započela bih istragu
5.Provjerila kako se sadržaj može maknuti
6.Ne bih tome pridavala važnost
7.Kontaktirao policiju
8.Ljutila se i rekla da su neodgovorni
9.Sazvala sastanak roditelja
10.Uključenima ukor
11.Radionica na temu
12.Stručnu pomoć i podršku
KONTROLA OD STRANE RODITELJA
TVRDNJE |
UČENICI |
RODITELJI |
Imamo instalirane filtre i programe za kontrolu sadržaja |
36% često i uvijek |
41% često i uvijek |
Razgovaramo o mogućim opasnostima |
34% često i uvijek
|
85% često i uvijek 1% nikad |
Roditelji pokazuju interes za internet i što ja radim na njemu |
41% često i uvijek
|
74% često i uvijek 1% nikad |
Imamo dogovorena pravila oko interneta i mobitela |
36 % da, jasna
|
85% često i uvijek 3% nikad |
Vrijeme na internetu mi je ograničeno |
38% da
|
76% često i uvijek 7% nikada |
Roditelji sa mnom razgovaraju kako razgovarati s prijateljima koje ne poznajem UŽIVO |
28% često i uvijek
|
73% često i uvijek 7% nikada |
ZAKLJUČCI
1.Digitalna tehnologija je dio našeg života i ispitanici smatraju da su unatoč svim opasnostima informatička i digitalna znanja potrebna i korisna.
2. Roditelji i učenici smatraju da su mobiteli i internet komunikacija zabavni i korisni za posao, učenje i poznanstva i nisu sigurni ima li taj novi svijet više opasnosti ili koristi.
3.Zloupotreba ima i kod sms poruka i na društvenim stranicama .
24% učenika se izjašnjavaju da im se to događa povremeno 1-3 puta mjesečno. 50% učenika ne žele biti indiferentni prema nasilju i žele pomoći, 47% će vratiti istom mjerom - nasilno, 44% će vjerojatno ismijavati, 11% je neodlučnih. 50% učenika se ne bi požalilo odrasloj osobi, a pogotovo ne razredniku.
4. U odnosu na dječji razvoj 91% učitelja misli da su djeca na internetu u prilici da ogovaraju, 81% da su u opasnosti od zlostavljača, 64% da zanemaruju svoje obveze i odvajaju se od prijatelja i 82% misle da su u prilici da stvaraju ovisnost.
5. U slučajevima elektroničkog nasilja 75% učitelja bi reagiralo i nastojalo pomoći