preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Mihanovića Osijek

Login

 

Anketa
Bavite li se sportom?





Česta pitanja
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Oglasna ploča
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

GLOBE
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako izračunati eko otisak?
Autor: Vesna Lerinc, 8. 5. 2023.

Kako ga izračunavamo?

Što smo sve radili?

Koji su naši rezultati?

Čitajte pod "opširnije"....


Ove godine posebno nas je zanimao kakav je ekološki otisak naše škole jer znamo da njime mjerimo utjecaj na naš planet Zemlju.

Cilj rada je naučiti učenike kako malim promjenama ponašanja mogu smanjiti osobni ekološki otisak i otisak škole. 

Ishodi koje smo ostvarili tijekom rada::

OŠ PRI D.5.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja.
OŠ PRI B.6.2. Učenik raspravlja o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja.
odr A.2.1. Razlikuje pozitivne i negativne utjecaje čovjeka na prirodu i okoliš.
odr A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitoga načina života s utjecajem na okoliš i ljude.
odr A.4.4. Prikuplja, analizira i vrednuje podatke o utjecaju gospodarstva, državne politike i svakodnevne potrošnje građana na održivi razvoj.

GEO OŠ C.6.3. Učenik objašnjava međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske.

 

Provedba:

1. Učenici GLOBE skupine koji svakodnevno proučavaju i bilježe promjene u prirodi educirali su svoje prijatelje: što je ekološki otisak, zašto je ekološki otisak važan, kako izračunati osobni ekološki otisak i kako smanjiti ekološki otisak, potaknuti razmišljanjima o globalnom zatopljenju i sve češćim ekološkim katastrofama kao posljedicama ljudskog nemara, nebrige i nesavjesnosti uz želju da svaki pojedinac počinje preuzimati odgovornost za dio Zemlje koji zagađuje.

 

 

2. Uz pomoć anketnih pitanja koja su našu potrošnju stavili u odnos sa ponudom i kapacitetom našeg planeta i njihovom detaljnom analizom izračunali smo ekološki otisak svakog učenika, a potom i naše škole. Dobivene podatke smo i grafički prikazali te usporedili naš otisak s otiskom Republike Hrvatske, kao i s nekim državama svijeta.

Zaključili smo da živimo iznad održivosti planeta i sposobnosti ekoloških sustava da nadoknade i apsorbiraju sve što potrošimo i sav otpad koji ostavljamo iza sebe.

Najčešće radimo stvari iz navike, bez mnogo razmišljanja kako naše aktivnosti utječe na prirodu, okoliš i društvo u cjelini. Promjenom potrošačkih navika i ustaljenih obrazaca ponašanja svi mi možemo puno učiniti za našu Zemlju.

 

 

3. Nakon dobivenih, analiziranih i prikazanih rezultata odlučili smo smanjiti naš ekološki otisak. Izradom plakata učenici su prezentirali svoje prijedloge. Navodimo samo neke:

      - razmislite o potrošnji energije i gdje je možete uštedjeti u kući ili u školi

      - jedite lokalno proizvedenu hranu

      - sortirajte otpad u spremnike ovisno o njihovoj namjeni

      - koristite proizvode koji se mogu reciklirati ili ponovno upotrijebiti

      - otiđite barem jedan dan tjedno biciklom ili pješice u školu 

Za sve one koje zanima nešto više o našem radu pojedinosti možete pronaći na sljedećoj poveznici:

 https://www.canva.com/design/DAFjEgw9oS0/Oe0C54dhk-7AmU_aXen4eg/view

Ekološki otisak nam pokazuje u brojkama koliko je važna zaštita okoliša i održivi razvoj. Upućuju nas i gdje je moguće određenim promjenama najefikasnije taj utjecaj smanjiti. Ovim projektom potaknuli smo ekološku svijest učenika i njihovo razumijevanje važnosti održivog razvoja.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju